آدرس فروشگاه محصولات پستی

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 2، پلاک 10 غربی

آدرس کارخانه

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 4، پلاک24

شرایط موثر بر محصولات صنایع کارتن سازی

شرایط موثر بر محصولات صنایع کارتن سازی

۱- رطوبت

ماده اولیه ای که کاغذ و مقوا از آن تهیه میشوند الیاف چوبی است که خاصیت جذب رطوبت را دارد به همین دلیل محصولات صنایع کارتن سازی نیز دارای این ویژگی هستند. در صورتی که از آهار و مواد افزودنی ضد رطوبت در ساخت محصولات کارتن سازی استفاده نشود، الیاف رطوبت را جذب نموده و پیوند بین آنها سست می شود. در رطوبت زیاد نیز لبه های کاغذ و مقوا از هم جدا شده و متلاشی میگردد. بنابراین رطوبت مهمترین عامل تخریب محصولات کارتن سازی میباشد خصوصا محصولاتی که در آن از کاغذهای معمولی و بدون آهار استفاده شده باشد.

۲- دما
دما تاثیر قابل توجهی بر چسب و مقاومت مقوای کارتن ندارد و فقط باعث خشکی الیاف می شود. اما دمای زیاد موجب تغییر رنگ، خمیدگی مقوا و سوختن می شود. دما و رطوبت با هم باعث رشد عوامل بیولوژیکی و مخرب می شود.

۳- نور
نور بدون افزایش دما و به تنهایی اثر چندانی روی مقوا ندارد. اثرات نور را می توان تغییر رنگ ظاهری و سطحی، کمرنگ شدن علایم چاپی و در صورت استفاده از چسب، تضعیف اتصال ها نام برد.

۴- گرد و غبار
گرد و غبار موجب تضعیف چسب بین لبه ها و فرسایش سطحی مقوا می شود اما بصورت کلی اثر قابل توجهی روی محصولات کارتن سازی ندارد.

۵- اسیدها و بازها
اسیدهای غلیظ قوی مثل اسید سولفوریک، اسید کلریدریک و اسیدهای ضعیف و رقیق مانند اسید استیک، اسید فرمیک برروی مقوا و کاغذ اثرات منفی دارند. این تاثیر بیشتر متوجه مقوا و کاغذهایی است که بدون پوشش و آهار بوده اند. بازها نیز با غلظت ۱۷% بر کاغذ و مقوا اثر می گذارند.

۶- روغنها و مواد چرب
روغنها و مواد چرب باعث کاهش مقاومت و استحکام اولیه مقوا و کاغذ می شوند. مگر اینکه مقوا مقاوم به چربی باشد یا در فرآیند تولید در کارتن سازی از پوشش نایلونی یا لمینت استفاده شده باشد.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .