آدرس فروشگاه محصولات پستی

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 2، پلاک 10 غربی

آدرس کارخانه

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 4، پلاک24

تولید کاغذ از برگ درختان در اوکراین

تولید کاغذ از برگ درختان در اوکراین

مبتکر اوکراینی از طریق تولید کاغذ با برگ خشک درختان، گامی در جهت کاهش قطع درختان برای تولید کاغذ و حفظ محیط زیست برداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یکی از محققان اوکراینی، شیوه‌ای برای تبدیل برگ درختان به کاغذ ابداع و طرح تولید صنعتی و تجاری آن را راه اندازی کرده است.
وی با استفاده از کاغذ تولید شده با برگ درختان، انواع کیف و پاکت کاغذی تولید کرده است. کاغذ تولید شده با برگ درختان کاملا شبیه کاغذ معمولی است و امکان نوشتن و چاپ روی آن نیز وجود دارد.

تولید کاغذ از یرگ درختان
تولید کاغذ از برگ درختان

این مبتکر از شانزده سالگی و زمانی که دانش آموز بود به این فکر افتاد تا از آسیب‌هایی که تولید کاغذ به محیط زیست وارد می‌کند، بکاهد. وی پس از موفقیت آزمایش‌هایی که در این خصوص در منزل و مدرسه انجام داد، اختراع خود را به ثبت رساند. این مبتکر اوکراینی سال ۲۰۱۸ به عنوان کارشناس تحقیق و توسعه در یکی از شرکت‌های تولید کارتن منصوب شد.
برای تولید هر تن کاغذ به این شیوه، به سه تن برگ خشک نیاز است. این در حالیست که برای تولید همین مقدار کاغذ باید ۱۷ اصله درخت متوسط قطع شود.
کاغذ‌های تولید شده از برگ درختان به سبب آن که استحکام بسیار بالایی ندارد و سفید کردن آن هم دشوار است، فعلا نمی‌تواند جای کاغذ‌های موجود را بگیرد، اما این مبتکر عزم خود را جزم کرده است تا طرح خود را به یک طرح تجاری جهانی تبدیل کند.


به نقل از سایت اطلاع رسانی صنایع سلولزی ایران

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .