آدرس فروشگاه محصولات پستی

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 2، پلاک 10 غربی

آدرس کارخانه

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 4، پلاک24

پاکت پستی چیست ؟

پاکت پستی، نامه، نامه نگاری، کارت پستال و …از شیرین ترین خاطرات افرادی به شمار می رود که حداقل سه دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته اند.
در زمانه ای که رسانه های دیجیتال هنوز مسوولیت اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات را به عهده نگرفته بودند نامه های پستی و به تبع آن پاکت های پستی یک تنه مسوولیت جابجایی اطلاعات بین افراد و سازمانها را به دوش می کشیدند.
در یک دهه اخیر، هرچندکامپیوترها، گوشی های هوشمند و سایر ابزار های دیجیتال نقش اصلی را در جابجایی لحظه ای اطلاعات به عهده گرفته اند اما از طرفی تغییر سبک زندگی و مراودات روزمره زمینه های جدیدی برای استفاده از پاکت های پستی را فراهم کرده است.

تولد واژه ای به نام فروشگاه آنلاین یکی از دلایلی است که استفاده از پاکت ها و کارتن های پستی را رونق دو چندان بخشیده است.
در ادامه این بحث با موضوع پاکت های پستی، انواع و جنس و کیفیت آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

پاکت پستی


از پاکت های پستی چه می دانیم ؟

ساده ترین و ارزانترین نوع بسته بندی برای مرسولات پستی، پاکتهای پستی محسوب می شوند.
پاکت های پستی بیشتر برای ارسال اسناد کاغذی به کار می روند گو اینکه امروزه با توسعه فروشگاه های اینترنتی، برای ارسال مرسولات غیر کاغذی مانند اشیاء کوچک، پارچه، لباس و سایر محصولاتی که قابلیت ضربه پذیری و شکنندگی نداشته و یا ارزش بالایی ندارند نیز می شود از پاکت های پستی استفاده کرد.
محل درج صحیح آدرس گیرنده و فرستنده بر روی این پاکتها درج شده تا مشتریان از هر گونه اشتباه احتمالی در نگارش آدرس مصون بمانند.


مزایای پاکت پستی نسبت به کارتن های پستی

اگر با مزایا و معایب کارت های پستی و پاکت های پستی نسبت به یکدیگر آشنا باشید قطعا می توانید در انتخاب گزینه درست برای بسته بندی و ارسال مرسوله خود تصمیم بگیرید.
مهمترین نقاط قوت پاکت های پستی نسبت به کارتن های پستی عبارتند از:

  • قیمت ارزان
  • بسته بندی آسان
  • وزن کم
  • حمل و نقل آسان
  • امکان درج مرتب ، تمیز و خوانای آدرس فرستنده و گیرنده
  • هزینه ارسال پستی مناسب
  • اشغال کمتر فضا برای انبارش
یک بسته پاکت حبابدار CD

انواع پاکتهای پستی موجود در بازار

پاکتهای پستی در گذر زمان بسته به کاربردهای متفاوتی که برای آنها تعریف شده در شکل های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند.
مشخص ترین انواع پاکت های پستی که هم اکنون در بازار در دسترس افراد قرار می گیرند پاکت های پستی ساده، پاکت های پستی متالایز پاکت های پستی حبابدار و پاکت های پستی فلایر هستند.

پاکت پستی ساده

ارزان ترین نوع پاکت پستی که در بازار می توانید پیدا کنید همین پاکت های پستی ساده هستند.
این پاکت ها معمولا از کاغذ تحریر سفید تولید می شوند و بر روی آنها محل درج آدرس گیرنده و فرستنده درج شده است تا کار ارسال کننده را در نوشتن آدرس راحت تر کند.
معمولا آدرس گیرنده و فرستنده را به راحتی و با هر نوع خودکار یا ماژیک میتوان رو این پاکت ها نوشت.
این پاکتها با توجه به جنس کاغذی آنها مقاوت خاصی در برابر رطوبت، پاره گی و لبه های تیز از خود نشان نمی دهند به همین دلیل از این پاکت ها برای ارسال مدارک و مستندات ساده شخصی و اداری فاقد ارزش مالی یا اطلاعاتی خاص، استفاده می کنند.

پاکت پستی متالایز

لایه داخلی پاکت های متالایز از یک روکش نازک آلومینیومی و نقره ای رنگ پوشیده شده و لایه بیرونی آن از جنس کاغذ تحریر سفید و باکیفیت می باشد.

پاکت های پستی متالایز به دلیل روکش آلومینیومی که از داخل آنها را می پوشاند در برابر نور، رطوبت، حرارت و پارگی بسیار مقاوم تر از پاکت های ساده پستی هستند و دیگر اینکه دیدن مکتوبات و مستندات داخل آنها از بیرون به هیچ عنوان میسر نیست به همین دلیل معمولا برای ارسال مستندات و مکتوبات ارزشمند و حساس از این نوع پاکتها استفاده می شوند.

درب این پاکتها دارای یک لایه چسب است به همین دلیل بسته بندی آنها بسیار آسان و راحت انجام می گیرد.

بر روی این پاکت ها محل درج آدرس گیرنده و فرستنده بطور مشخص چاپ شده و از بروز هرگونه اشتباه از طرف ارسال کننده مرسوله جلوگیری می کند ضمن آنکه چون جنس لایه بیرونی این پاکتها از کاغذ تحریر سفید است نوشتن آدرس فرستنده و گیرنده بر روی آن به آسانی و با هر نوع ماژیک و خودکاری انجام می شود.

اگر محصول ارسالی شما شکستنی یا دارای گوشه های تیز است استفاده از پاکت های متالایز را به شما پیشنهاد نمی کنیم و به جای آن توصیه می کنیم از پاکت های حبابدار استفاده کنید.

جدول ابعاد و بسته بندی پاکتهای پستی متالایز تولیدی شرکت کارتن بیستون

شرح پاکت پستیطول ( میلیمتر )عرض ( میلیمتر )تعداد در بستهنوع فروش
پاکت پستی متالایز ملخی 120235120100به دلخواه مشتری
پاکت پستی متالایز A5250175100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی متالایز A4 325240100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی متالایز B4 325270100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی متالایز A3 460305100 به دلخواه مشتری
تولید پاکت پستی متالایز
پاکت پستی متالایز

پاکت پستی حبابدار

پاکت های پستی حبابدار از کاغذ تحریر سفید 80 گرمی تهیه می شوند و از داخل یک لایه حبابدار سطح داخلی پاکت را می پوشاند.

این پاکت ها، برای ارسال کالاها و محصولاتی که نسبت به ضربه حساس بوده و یا دارای گوشه های تیز هستند که فشار بر آنها موجب آسیب رسیدن به کالا یا پاره شدن پاکت پستی می شود در چنین مواردی، استفاده از پاکت های پستی حبابدار را توصیه می کنیم.

اقلام و لوازم کوچک الکترونیکی، زیورآلات و بدلیجات، کتاب، سی دی، اقلامی هستند که برای ارسال آنها می توانید کارتن های پستی حبابدار را در نظر داشته باشید.

روی پاکتهای پستی حبابدار شرکت کارتن بیستون هم محل درج آدرس فرستنده و گیرنده به صورت مشخص چاپ شده است.

این پاکت ها، برای ارسال کالاها و محصولاتی که نسبت به ضربه حساس بوده و یا دارای گوشه های تیز هستند که فشار بر آنها موجب آسیب رسیدن به کالا یا پاره شدن پاکت پستی می شود در چنین مواردی، استفاده از پاکت های پستی حبابدار را توصیه می کنیم.

اقلام و لوازم کوچک الکترونیکی، زیورآلات و بدلیجات، کتاب، سی دی، اقلامی هستند که برای ارسال آنها می توانید کارتن های پستی حبابدار را در نظر داشته باشید.

روی پاکتهای پستی حبابدار شرکت کارتن بیستون هم محل درج آدرس فرستنده و گیرنده به صورت مشخص چاپ شده است.

جدول ابعاد و بسته بندی پاکتهای پستی حبابدار تولیدی شرکت کارتن بیستون

شرح پاکت پستیطول ( میلیمتر )عرض ( میلیمتر )تعداد در بستهنوع فروش
پاکت پستی حبابدار سی دی16516050فقط بسته ای
پاکت پستی حبابدار ملخی 120 23512050 فقط بسته ای
پاکت پستی حبابدار A5 25017550 فقط بسته ای
پاکت پستی حبابدار A4 32524025 فقط بسته ای
پاکت پستی حبابدار B4 32527025 فقط بسته ای
پاکت پستی حبابدار A3 46030525 فقط بسته ای
یک بسته پاکت حبابدار CD
نمای داخلی یک پاکت پستی حبابدار

پاکت پستی فلایر

پاکت های پستی فلایر از پلاستیک نازک اما بسیار مقاوم تهیه می شوند. وقتی میگوییم مقاوم منظور قابلیت کشسانی بالای این پاکتها است که آنها را در مقابل پارگی مصون نگه می دارد.
سطح بیرونی این پاکت ها رنگی (معمولا طوسی) و سطح داخلی آنها مشکی مات است و همین موضوع باعث می شود که محتویات داخل این پاکتها از بیرون دیده نشوند.
وزن پایین این پاکتها از دیگر نقاط قوت آنهاست. این موضوع هم قیمت خرید آنها را پایین می آورد و هم هزینه های پست و ارسال بسته پستی را کاهش می دهد.
جاگیری کم این پاکتها در زمان انبارش نقطه قوت دیگر این پاکتها به شمار می رود.
درب این پاکتها با یک لایه نوار چسب پوشیده شده که بسته بندی پاکت را سرعت می بخشد.
در پشت این پاکتها محل درج آدرس فرستنده و گیرنده در نظر گرفته شده و خریدار می تواند به راحتی با خودکار یا ماژیک اطلاعات لازم را بر روی پاکت بنویسد.
به دلیل تمام مزایای بالا به جز ادارات پست، دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و نمایندگی های تیپاکس، فروشگاههای آنلاین فروش و پخش پارچه و پوشاک از طرفدران اصلی این نوع پاکت پستی به شمار می روند.
شرکت صنایع بسته بندی بیستون، پاکت های پستی فلایر را در سه سایز A4، B4 و A3 تولید و روانه بازار کرده است.

جدول ابعاد و بسته بندی پاکتهای پستی فلایر تولیدی شرکت کارتن بیستون

شرح پاکت پستیطول ( میلیمتر )عرض ( میلیمتر )تعداد در بستهنوع فروش
پاکت پستی فلایر A4 340240100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی فلایر B4 340310100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی فلایر A3 450350100 به دلخواه مشتری
پاکت پستی فلایر A4


انواع پاکت های پستی بر حسب سایز

از نظر ابعاد، پاکت های پستی حبابدار در اندازه های استاندارد زیر که توسط اداره پست جمهوری اسلامی ایران تعیین شده، تولید و عرضه می شوند .
پاکت حبابدار A3
پاکت حبابدار B4
پاکت حبابدار A4
پاکت حبابدار A5
پاکت حبابدار ملخی ۱۲۰
پاکت حبابدار CD

در جدول زیر ابعاد و مشخصات هر یک از پاکت های پستی تولیدی شرکت کارتن بیستون را ملاحظه خواهید کرد:

اهمیت دقت در انتخاب درست پاکت پستی

بعضی از فروشندگان محصولات اینترنتی ، در انتخاب بسته بندی مناسب برای ارسال محصولات خود دقت لازم را به خرج نمی دهند و در شرایطی که می شود محصول را با پاکت پستی ارسال کرد، از کارتن پستی برای توزیع محصولات خود استفاده می کنند و در نتیجه هزینه های جانبی خود را افزایش می دهند.
پیشنهاد می کنیم ، از مشاوره کارشناسان فروش شرکت کارتن بیستون که تجربه و آشنایی زیادی با کاربردهای کارتن ها و پاکت های پستی دارند برای انتخاب بهترین گزینه ارسال محصول خود استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران واحد فروش ما با شماره تماس 02156454030 و 09306666709 تماس حاصل فرمایید .