آدرس فروشگاه محصولات پستی

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 2، پلاک 10 غربی

آدرس کارخانه

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 4، پلاک24

جعبه چیست؟

جعبه، یک سازه مکعب یا مکعب مستطیل مقوایی است که محصول نهایی را در دل خود جا می دهد و تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده آن را همراهی میکند.
شاید این جمله تعریف خیلی دقیقی از یک جعبه نباشد اما قطعا نزدیکترین تصویری است که هر یک از شما از جعبه در ذهن دارید.

در واقع یک جعبه، می تواند چند نقش اساسی را بازی کند.

کمک به ایفای نقش بهتر در انبارش و نگهداری کالا در درازمدت

مهم نیست که شما از جعبه برای بسته بندی و نگهداری مواد غذایی و شیرینی استفاده می کنید یا بلبرینگ خودرو  یا ده نوار قرص و کپسول یا یک گوشی موبایل .

مهم اینست که به میزان اهمیت بسته بندی خوب محصول خود و تاثیر آن در جلب رضایت مشتری  کاملا واقف باشید.

در طراحی فرم و ابعاد جعبه، اولین پارامتری که مد نظر قرار میگیرد شکل و حجم محصول است اما از طرفی وزن کالا تعیین کننده ضخامت و به عبارتی ” کلفتی ” کارتن یا کاغذ به کار رفته در جعبه است.

یکی دیگر از خصوصیاتی که جعبه های مختلف را از یکدیگر متمایز میکند نوع باز شدن درب آنهاست. بعضی از پر کاربردترین نوع دربهای جعبه، درب از بالا، درب کشویی و درب کیبوردی است.

از نظر جنس، مشهورترین نوع ورق مصرفی در تولید جعبه، ورق مقوا و در میان انواع ورق مقوا ” ورق کرافت”  مشهورترین نوع ورق مقوایی مورد استفاده در تولید جعبه است.

تولید انواع جعبه مقوایی در کارتن بیستون

انواع جعبه و کاربردهای آنها:

بحث کاربردهای جعبه ها را باید با موضوع تنوع ساختاری آنها بطور یکجا بررسی کرد:

جعبه های مقوایی تک لایه بدون کنگره

این جعبه ها ضخامت بسیار کمی دارند و برای بسته بندی محصولات کوچک و نسبتا ظریف مثل داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و … به کار می روند.

کافیست در گوشه و کنار خانه و محل کار سرتان را بچرخانید. اقسام بسیار گوناگونی از این نوع جعبه را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد.

جعبه های کنگره دار چند لایه

این جعبه ها برای بسته بندی محصولات نسبتا کوچک اما دارای حساسیت فیزیکی بیشتر یا سنگین وزن  استفاده می شوند.

جعبه های لوازم الکترونیکی و دیجیتال را می توان در این گروه قرار داد.

جعبه های لمینیتی

در این جعبه ها یک لایه محافظ فویل پلاستیکی بر روی ورق اصلی مقوا چسبانده میشود که این لایه در درجه اول استحکام کارتن اصلی را دوچندان کرده و از طرفی کیفیت جعبه را بالا برده و نمای بسته را بسیار زیباتر می کند.

جعبه های لوازم برقی و الکتریکی و بعضی مواد غذایی در این گروه جای میگیرند.

جعبه های راه راه یا جعبه های مقوایی

ساختار این جعبه ها از چند لایه متفاوت تشکیل میشود. لایه خارجی، لایه میانی و لایه داخلی

همین چند لایه بودن کمک میکند تا ضربه پذیری و میزان مقاوت این جعبه ها نسبت به انواع قبلی جعبه بسیار بالاتر برود.

این نوع جعبه بصورت خاص در بسته بندی، نگهداری و انبار محصولات برای مدت زمان طولانی تر استفاده می شود.

جعبه های پلاستیکی

از جمله مزایایی جعبه های پلاستیکی می توان به سبک بودن، قابلیت انعطاف و احتمالا قابل مشاهده بودن محصول از بیرون جعبه اشاره کرد.

” شرکت کارتن بیستون ” تقریبا تمام انواع جعبه هایی را که در بحث بالا نام بردیم تولید و عرضه می کند.

انبارهای کارتن پستی - کارتن بیستون

کارتن چیست؟

در صنعت بسته بندی به محصولی که از ترکیب و چسباندن چند لایه کاغذ در کنار هم به دست میآید اصطلاحا کارتن یا به تلفظ فرانسوی آن carton گفته می شود.

کارتن، در نگاه اول از سه لایه کاغذ تشکیل می شود که لایه بالا و پایین از ورق صاف و لایه میانی از ورق کنگره دار یا چین دار  تشکیل می شود اما ایجاب می کند که گاهی بعضی کارتن ها از مقاومت بالاتری برخوردار باشند به همین دلیل نوع دیگری از کارتن هم هست که از پنج لایه کاغذ تشکیل می شود . سه لایه کاغذ صاف و دو لایه کاغذ کنگره دار.

به این لایه های چین دار اصطلاحا “فلوتینگ” گفته می شود.

کاربردهای کارتن

در این بخش به طور خلاصه به صنایع مختلفی که از کارتن استفاده میکنند اشاره می کنیم.

ارسال بسته های پستی

بدون شک یکی از پرکاربردترین نوع کارتن ها، کارتن های پستی هستند. این کارتن ها در سایزها و ضخامت های مختلفی تولید می شوند تا مصرف کنندگان مختلف بتوانند بسته به نیاز کارتن مناسب نیاز خود را پیدا کنند.

یکی از نکات پر اهمیت، پایین بودن وزن یک کارتن پستی است چرا که این موضوع باعث پایین آمدن هزینه های پستی و در نهایت کاهش هزینه های نهایی  خرید یا فروش یک محصول می شود.

صنایع غذایی و بهداشتی

یکی از بزرگترین گروههای مصرف کننده انواع کارتن، صنایع مواد غذایی هستند. خصوصیت بارز این گروه، تنوع بسیار بالایی است که در طراحی، انتخاب و نوع کارتن های این صنایع به کار می رود.

لوازم منزل

در بحث صنایع و لوازم منزل آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است توانایی بالای کارتن های مورد استفاده در محفوظ نگه داشتن اثاثیه و لوازم است. یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، تلویزیون و حتی لوازم کوچک آشپزخانه همه از چنان ارزشی برخوردارند که شرکتهای تولیدکننده را وادار میکنند از بهترین و محکمترین نوع کارتن و ورقهای چند لایه برای پوشاندن این لوازم استفاده کنند.

شرکتهای صنعتی

تولید کنندگان ابزارآلات، لوازم یدکی و قطعات صنعتی نیز از جمله سایر مصرف کنندگان کارتنهای چند لایه به شمار می روند. جدا از بحث کیفیت و استحکام، طراحی و زیبایی بسته بندی، اهمیت نوع کارتن انتخابی برای هر محصول را دو چندان می کند.

اسباب بازی و وسایل سرگرمی

این گروه از وسایل از آنجا که وزن خیلی زیادی ندارند چندان نیازی به استفاده از کارتن های ضخیم ندارند اما به دلیل نقش مهم ایجاد جذابیت در مخاطب، طراحی و رنگبندی مناسب ، نقش مهمی در پروسه تولید این کارتن ها ایفا می کند.

تفاوت کارتن و جعبه

در مکالمه های روزمره، مردم این دو لفظ را به جای یکدیگر استفاده میکنند. خیلی هم نمیشود به این موضوع خرده گرفت. چرا که بعضی خصوصیات ظاهری و فیزیکی این دو آنچنان به هم نزدیک است که گاها بیان توضیح تفاوت میان آنها را بسیار سخت میکند.

جعبه ها معمولا فقط در دو نوع کارتنی و مقوایی تولید و عرضه می شوند اما کارتنها صرفا از ورق کارتن تهیه می شوند.

نکته حائز اهمیت دیگر اینست که جعبه ها با توجه با ساختاری که دارند به لحاظ طراحی و گرافیک، بسیار منعطف تر و خروجی آنها زیباتر است اما بحث طراحی و کیفیت بصری در کارتن ها بسیار محدود است.

کارتن پستی چیست و به چه کار می آید؟

چنانکه از نام این محصول پیداست به نوعی از کارتن که اختصاصا بر اساس ابعاد و اندازه های استاندارد اداره پست تولید شده و احتمالا علائم و نشانه های رسمی اداره پست را بر روی خود داشته و از نظر کاربردی صرفا برای بسته بندی و ارسال بسته های پستی به کار می رود ” کارتن پستی ” یا ” کارتون پستی ” گفته می شود.

علائم و عبارات ثابت مندرج بر روی این کارتن ها عبارتند از:

اگر چه در مورد نقش مهم چاپ علائم رسمی اداره پست زیاد سخن گفتیم، اما خوبست بدانید که بسیاری از مراجعه کنندگان به مراکز پستی یا مشتریان کارتن های پستی به دلایل متعدد، خواهان دریافت کارتن پستی بدون علائم رسمی اداره پست هستند. به این کارتن ها، اصطلاحا کارتن های پستی بدون چاپ گفته می شود.

مهمترین مصرف کنندگان کارتن های پستی

انواع کارتن های پستی

” صنایع بسته بندی کارتن بیستون ” کارتن های پستی خود را در دو گروه مجزا تولید و عرضه می کند.

کارتن های پستی

علیرغم تمام بحثهایی که در مورد مشابهت ها و تفاوت های انواع جعبه پستی مطرح کردیم اما در نهایت شاید به جرات بتوان گفت مهمتربن گزینه در زمان بررسی و انتخاب یک مشتری، موضوع قیمت کارتن پستی است. در اینجا فهرست وار  به انواع کارتن های پستی تولیدی شرکت کارتن بیستون اشاره میکنیم و برای بررسی بیشتر، توجه شما را به صفحات مختلفی که اطلاعات فنی بیشتر ارائه میکنند جلب میکنیم.
کارتن پستی سایز 1 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز نیم قدیم بدون چاپ

کارتن پستی سایز 1 سه لایه بدون چاپ

کارتن پستی سایز 2 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 2 سه لایه بدون چاپ

کارتن پستی سایز 3 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 3 سه لایه بدون چاپ

کارتن پستی سایز 4 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 4 سه لایه بدون چاپ

کارتن پستی سایز 5 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 5 پنج لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 6 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 6 پنج لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 7 سه لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 7 سه لایه بدون چاپ

کارتن پستی سایز 8 پنج لایه دارای چاپ

کارتن پستی سایز 9 پنج لایه دارای چاپ

کارتن های کتابی

این کارتن ها چنانجه از نامشان پیداست ابعادی مناسب بسته بندی و ارسال کتاب دارند اما در عین حال افراد زیادی از اصناف کاری دیگر نیز از این کارتن ها به خوبی استفاده میکنند.

در حال حاضر شرکت کارتن بیستون، دو سایز از این کارتن کتابی را تولید و به بازار عرضه می کند.

کارتن کتابی سه لایه با ابعاد طول 27  عرض 20  ارتفاع 10 سانتیمتر

کارتن کتابی سه لایه با ابعاد طول 32  عرض 21  ارتفاع 10 سانتیمتر

“صنایع بسته بندی کارتن بیستون” فعالیت خود را در زمینه انواع جعبه مقوایی و کارتن های سه لایه و پنج لایه از سال 1379 آغاز نمود و در حال حاضر علاوه بر پذیرش و تولید انواع سفارشات شخصی، در زمینه تولید و توزیع عمده کارتن پستی و پاکت پستی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات صنایع بسته بندی در ایران مبدل شده است.

در بخشهای مختلف این سایت، به تفصیل در مورد دامنه فعالیتها و خدمات این شرکت توضیح داده ایم.

همچنین متشکر از حمید امیدی که در مقاله کارتن پستی از کجا تهیه کنیم، کارتن بیستون را معرفی کرده است.

همچنین مطالب مرتبط را ببینید ..