آدرس فروشگاه محصولات پستی

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 2، پلاک 10 غربی

آدرس کارخانه

تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آدران، خیابان میهن، خیابان میهن 4، پلاک24

بهترین روش ارسال مرسولات پستی

بهترین روش ارسال مرسولات پستی

در یک دهه اخیر، پدیده تجارت الکترونیک و پیدایش فروشگاههای آنلاین  فرهنگ جوامع مختلف را در عرصه تجارت، دستخوش تحولات بسیاری کرده است. فروشگاههای اینترنتی برای عرضه سریعتر و به روزتر محصولات گوناگون رقابتی چشمگیر دارند .محصولات خود را به شکلی جذاب تر و  قابل لمس تر از گذشته به مشتریان معرفی می کنند.

این مقاله را از تولید کننده انواع کارتن های پستی، کارتن بیستون میخوانید.
با ارائه انواع امتیازات مشتریان را به انتخاب محصول خود ترغیب می کنند .
روشهای سفارش گیری و ثبت سفارش توسط مشتریان را نسبت به گذشته بهبود بخشیده اند.
سرعت دریافت، تحلیل و دسته بندی سفارشات دریافتی را افزایش داده اند.
کیفیت بسته بندی و اطلاع رسانی در مورد زمان بندی ارسال و دریافت کالا توسط مشتری را بالا برده اند.
به شدت بر روی شیوه های ارزیابی و سنجش میزان رضایت مشتریان از خریدهای صورت گرفته کار می کنند و تلاش می کنند که گردشگران دنیای مجازی را در جریان تجربه مثبت کاربران قبلی قرار دهند.

در این مطلب تلاش ما بر اینست که موضوع اهمیت نوع بسته بندی و نقاط قوت و ضعف هر یک از عناصر مورد استفاده در بسته بندی و ارسال محصول برای مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهیم .

کارتن پستی یا پاکت پستی ؟

تمام محصولاتی که مشتریان مختلف در فضای مجازی مشاهده کرده و نسبت به خرید آن اقدام می کنند یا دارای بسته بندی هستند و یا خیر.
تا جایی که بحث ارسال محصول به مقصد مشتریان داخل یک شهر مربوط باشد استفاده از بسته بندی های استاندارد اداره پست ضرورت زیادی نخواهد داشت.
اما زمانی که شما مایلید محصول خود را با استفاده از سرویس های پستی و یا به مقصدی خارج از شهر یا شهرستان خود ارسال نمایید باید استانداردهای تعیین شده اداره پست را رعایت نمایید .
یکی از مهمترین آیتمهای تاکید شده اداره پست استفاده از کارتن پستی ، پاکت پستی و یا گونی پلاستیکی برای ارسال مرسولات پستی است.
هریک از این آیتم ها مزایا و معایبی دارند که در بخشهای بعدی آنها را معرفی خواهیم کرد.

مزایای پاکتهای پستی نسبت به کارتن های پستی

بطور کلی اگر بخواهیم مقایسه ای بین کاربردهای پاکتهای پستی و کارتن های پستی و مزایا و معایب آنها داشته باشیم به موارد زیر به عنوان مهمترین نقاط قوت پاکتهای پستی نسبت به کارتن های پستی می توان اشاره کرد:
1- وزن کم
2- امکان انبارش بالا در فضای کوچک
3- قابلیت فشار و وزن در زمان نقل و انتقال از مبدا به مقصد
4- قیمت نسبتا مناسب
5- مقاوت در برابر رطوبت و نور آفتاب

جا دارد که در همین موقعیت، به بعضی از نقاط قوت کارتن های پستی نسبت به پاکتهای پستی اشاره داشته باشیم:

  • استحکام بالای کارتن های پستی نسبت به پاکتهای پستی و در نتیجه مصون نگه داشتن مرسوله در برابر ضربه و فشار
  • قابلیت بازیافت
  • شکیل بودن کارتن ها نسبت به پاکتهای پستی و ایجاد یک فضای ذهنی مثبت نزد خریدار محصول

پاکت پستی

بدون شک زمانی که نام پاکت پستی را بر زبان می آوریم ، تصویر یک پاکت پستی تمبر خورده ، شامل یک نامه شخصی که البته یک آدرس فرستنده و گیرنده در پشت آن نقش بسته در ذهن شما متبادر می شود.
درست است! شاید تا دو دهه قبل عمده کاربرد پاکتهای پستی به نقل و انتقال نامه های دوستانه، عاشقانه، اداری و جابجایی اسناد و مدارک محدود می شد.
از دهه هشتاد که فروشگاههای آنلاین پا به عرصه گذاشتند، پاکتهای پستی از نظر شکل، اندازه و جنس در شکل های متفاوتی طراحی شدند که هر یک نیاز بخش متفاوتی از جامعه را پوشش می دهند .

پاکت پستی ساده

این پاکتها، از جنس کاغذ تحریر معمولا سفید تهیه می شوند.
نازک و سبک بوده و به همین دلیل هزینه بسته بندی و ارسال آنها برای مصرف کننده مناسب خواهد بود.
به هیچ عنوان در برابر پارگی و رطوبت مقاوم نیستند به همین دلیل تنها برای ارسال نامه های شخصی که فاقد ارزش مالی و امنیتی خاص هستند استفاده می شوند.

پاکت های پستی لمینه

این پاکتها، همچون پاکتهای پستی ساده از کاغذ تحریر تهیه شده اما یک لایه نایلون مشکی از داخل آنها را می پوشاند و همین لایه نایلونی کمک می کند تا این پاکتها و محتویات آنها در برابر رطوبت مقاومتر شوند با این حال این پاکتها در مقابل پارگی، مقاومت چندان بالایی از خود نشان نمی دهند .
این پاکتها برای ارسال اسناد و مدارک و همچنین بعضی انواع پوشاک مورد استفاده واقع می شوند.
پاکتهای پستی لمینه بعد از پاکتهای پستی ساده یکی از ارزانترین پاکتهای پستی به شمار می روند.
در لبه درب این پاکتها یک لایه نوار چسب تعیبه شده که بستن درب پاکت را برای ارسال کننده مرسوله آسان میکند.

پاکت های پستی متالایز

این پاکتها دارای یک لایه نازک فلز  نقره ای رنگ آلومینیوم هستند که از داخل، لایه کاغذ تحریر را می پوشاند .
به دلیل وجود این لایه آلومینیومی، این پاکتها در برابر نور آفتاب، رطوبت و پاره گی بسیار مقاوم بوده و بهترین نوع پاکت برای ارسال اسناد و مدارک دارای ارزش مالی و قانونی به شمار می روند.
پاکتهای متالایز نیز در قسمت درب دارای یک لایه نوار چسب هستند که بستن درب پاکت را آسان می کند و محل درج آدرس فرستنده و گیرنده در پشت این پاکتها چاپ شده است.

پاکت های پستی حبابدار

این گروه از پاکتهای پستی از یک لایه کاغذ تحریر تهیه می شوند که از داخل یک لایه مشمای ضربه گیر حبابدار آنها را می پوشاند. وجود این لایه ضربه گیر باعث می شود که این پاکتها برای بسته بندی و ارسال محصولات حساس و ضربه پذیر ماننده قطعات الکترونیکی و محصولات دیجیتال مورد استفاده واقع شوند.
این پاکتها نیز مانند انواع پاکتهای پستی دیگر دارای یک لایه نوار چسب در قسمت درب پاکت هستند و در پشت آنها محل درج آدرس فرستنده و گیرنده چاپ شده است.

پاکت های پستی فلایر

یکی از جدیدترین پاکتهای پستی عرضه شده به بازار پاکتهای پستی فلایر هستند. جنس این پاکتها با تمام پاکتهای پستی قبلی متفاوت است. این پاکتها ازپلاستیک تهیه شده، خاصیت کشسانی و ارتجاعی بسیار بالا دارند که همین خاصیت آنها را برای بسته بندی و ارسال پارچه و پوشاک بسیار قابل استفاده میکند.
سبک بودن این پاکتها در پایین آمدن هزینه های پستی نقش به سزایی دارد.
همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر کمتر کسی است که در بخش فروش پارچه و لباس دست داشته باشد و ازاین نوع پاکت استفاده نکند .

کارتن های پستی

کارتن های پستی یکی از پرکاربردترین محصولات مورد استفاده در صنایع بسته بندی به شمار می روند.
کارتن های پستی بر اساس استانداردهای تعریف شده شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در 9 سایز مختلف از کارتن پستی سایز 1 تا کارتن پستی سایز 9 تولید می شوند.

کارتن پستی سایز 1 کوچکترین کارتن پستی موجود در بازار و کارتن پستی سایز 9 بزرگترین سایز کارتن پستی تولید شده است.
هر یک از این کارتن ها، کاربردهای خاص خود را دارند و به همین دلیل با توجه به تنوع کاربردهایی که دارند در دو نوع سه لایه و پنج لایه تولید می شوند.
کارتن های پستی سایز 1 تا 7 معمولا فقط از کارتن های سه لایه تولید می شوند.
کارتن های پستی سایز 5 تا 9 با استفاده از ورق های پنج لایه تولید میشوند.
به عبارتی کارتن های پستی سایز 5 و 6 و 7  بطور همزمان در دو نوع سه لایه و پنج لایه تولید می شوند.

کارتن های پستی دارای علایم و نمادهای مشخص و استاندارد اداره پست هستند.

این علایم و نمادها به تناسب در نقاط مشخصی از کارتن ها چاپ می شوند و هر یک پیام خاصی را برای بیننده دارند.

برای یک فروشنده یا تولیدکننده کالا بسیار مهم است که برای ارسال محصول خود، از میان انواع کارتن ها یا پاکتهای پستی موجود در بازار ، بهترین گزینه را انتخاب نماید.
چنانچه قبلا هم اشاره کردیم انتخاب درست بسته بندی یکی از گزینه های تاثیر گذار در افزایش میزان رضایت مشتریان به شمار می رود و جا دارد که یک آنلاین شاپ در انتخاب به جای کارتن یا پاکت از مشاوره افراد کارشناس و خبره استفاده نماید.

همکاران ما در واحد فروش شرکت “صنایع بسته بندی کارتن بیستون” در کلیه روزهای کاری هفته بصورت تلفنی و یا در پلتفرمهای آنلاین آمادگی کامل را برای ارائه مشاوره های مناسب به سوالات شما در زمینه بهترین گزینه برای بسته بندی و ارسال محصولات پستی دارند.

اضافه کردن یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .